מגזין תהילים

"גם אם בנותינו היו יכולות להיוולד מחדש, לא היינו רוצים שהן תהיינה אחרות"

הסיכוי ללידת תאומים זהים עם תסמונת דאון הוא אחד למיליון, הזוג ג'ודי ומאט פרי גילו זאת כשהרופא שלהם בישר להם: מזל טוב אתם בהריון עם תאומות, לשתיהן יש תסמונת דאון. מאז עסוקים השניים בהפרכת המיתוסים השליליים הנלווים לתסמונת


26/05/20 | ג' סיון התש"פ
תסמונת דאון

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

"בתחילה", מספרים ג'ודי ומאט פרי מן העיר צ'ורלי במחוז לנקשייר באנגליה, "קיבלנו קשה את הבשורה כי לבנותינו יש תסמונת דאון". .השניים הם הורים לתאומות זהות בנות 5 שנים, אביגיל ואיזובל, הלוקות בתסמונת דאון. היום אין איש שגאה בהן יותר, הוריהם אף מציינים כי "גם אם בנותינו היו יכולות להיוולד מחדש ללא תסמנות דאון, לא היינו רוצים שהן תהיינה אחרות מכפי שהן היום".

גו'די פרי עובדת כשוטרת ובעלה מאט פרי עובד בשירות המדינה. בראיון שנתנו השניים לעיתון דיילי מייל הבריטי מספרת האם: "כשהן רק נולדו, התאבלנו כשגילינו כי לשתיהן תסמונת דאון, אבל היום לא היינו משנים זאת תמורת שום הון שבעולם. אין דבר בעולם שישכנע אותי לשנות אותן". ג'ודי ממהרת להוסיף: "לא הייתי טוענת כי הקרבתי משהו בשל לידת הבנות, זה אולי נשמע טוב מכדי להיות אמתי, אבל הדברים היחידים שהן הביאו לחיי חיוביים, אין שום דבר שלילי".

תסמונת דאון (טריזומי 21), היא מצב גנטי הנוצר כתוצאה מהמצאותו של כרומוזום עודף, כרומוזם מס' 21. כרומוזום עודף זה עשוי לגרום לנכות פיזית,ןנקשר לבעיות שמיעה וראיה, פגיעות לבביות, בעיות בבלוטת התירואיד ופיגור התפתחותי.

בעלה מעט מוסיף: "לא איכפת לי כמה כרומוזמים יש להן, לא מעניינים אותי הביולוגיה והמדע שמאחורי תסמנות דאון, זה פשוט לא חשוב". לשניים בן גדול יותר, פין בן ה-8 אשר מתערב בראיון ומציין: "חיי לא היו נראים אותו דבר בלעדיהן". והאב ממשיך: "למדתי כי אין הבדל ביניהן לבין פין, פרט לקצב ההתפתחות שלהן". פין הצעיר מסביר למראיין: "תסמונת דאון פירושה, כי עלי לעזור לאחיותיי מעט יותר מכפי שהייתי צריך אם לא הייתה להן תסמונת דאון".

שתי הבנות סובלות מליקויי בריאות נלווים, איזובל נולדה עם חור בלב ואילו אביגיל נעזרת במכשיר שמיעה, לשתיהן יש פגיעה בבלוטת התירואיד וקשיים ללמוד. בהקשר הזה מספרת ג'ודי: "באופן טבעי, יש להן יותר בדיקות שגרתיות ומעקבים בבית החולים, והצורך לקחת את שתיהן יחד לבית החולים יכול להיות סיוט לפעמים. החיים פשוט מעט שונים וכל דבר אורך מעט יותר זמן."

 

לשניים חשוב להתראיין בגלל שאיבחון תסמונת דאון נעשה עוד כשהעובר ברחם והרופאים באנגליה, נוהגים להציג את קיום התסמונת כשהם מציינים בפני ההורים כי ניתן לערוך הפלה תוך פרק זמן מוגדר. "זה שובר לנו את הלב" ג'ודי אומרת, "כשניתנת האפשרות להפיל באופן מיידי כשאיש אינו מציג להורים את הנושא מנקודת מבט אחרת, הורים רבים בוחרים לעשות כן". לשם כך הקימו השניים ארגון צדקה הנקרא "Twincess" והם מנסים להדגיש את הצדדים החיוביים בהורות לילדים עם תסמונת דאון. ג'ודי מציינת כי הארגון מוצא דרך לחגוג את התסמונת ולהפריך את המיתוסים השונים שנקשרו אליה במהלך השנים.

כיום שתי הילדות נמצאות במסגרות רגילות, שם הן מתקשרות עם האחרים בעיקר בשפת הסימנים, אך אמן מציינת כי הדיבור שלהן משתפר מדי יום.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות