מגזין תהילים

מהם מלאכים ואיך הם נראים?

איך נראים המלאכים, כיצד הם נבראים ומה הם עושים?


20/12/21 | ט"ז טבת התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

על פי מסורת היהדות, מלאך הוא ישות רוחנית שאין לו תכונות גופניות. תיאורי המלאכים אצל הנביאים – דוגמת כנפיים, זרועות וכו' – כולם אנתרופומורפיים, תיאורי האנשה של יכולותיהם ושל משימותיהם הרוחניות.

האזכור הראשון של מלאכים בתורה הוא בבראשית (ט"ז, ז'), שם מתואר המלאך שהופיע לפני הגר כשברחה מביתה גבירתה, שרה. בספר בראשית אנו קוראים על מלאכים שקוראים לאברהם בעקדת יצחק, מלאכים שמגיעים לביתו בשליחויות שונות, על מלאכים המופיעים בחלומו של יעקב, על מאבקו של יעקב עם מלאך.

במדרשי חז"ל מוזכרים המדרשים רבות. על פי המדרשים, המלאכים נוצרו ביום השני של הבריאה.

המלאכים מופיעים בדרך כלל בדמות אנשים, ויש בכוחם להיות רואים ואינם נראים. למלאכים בדרך כלל אין שמות פרטיים, ובשני סיפורים המלאך דוחה את הבקשה לומר את שמו, אך בספר דניאל מוזכרים שני מלאכים בשמותיהם: מיכאל וגבריאל.

בחלק מהמקרים התגלות המלאך יוצרת פחד אצל האדם הפוגש בו ומזהה אותו כמלאך, עד כדי חשש לחייו, שכן המלאך הוא סוג של ישות עליונה השייכת ל"פמליה של מעלה".

בחזיונות המרכבה של הנביאים ישעיהו ויחזקאל מתוארים מלאכים בעלי כנפיים הסובבים את המרכבה האלוהית ונקראים כרובים ושרפים.

 

המילה העברית "מלאך" משמעותה שליח, שהרי מלאכים הם שליחי אלוקים שייעודם הוא לבצע שליחויות שונות. ניהול העולם הינו על ידי בורא עולם ששולח את שליחיו כביכול הם המלאכים שהם משרתי הא-ל כביכול. יש מלאך ממונה על השפע של הפרנסה, יש מלאך הממונה על הרפואה, מלאך הממונה על המלחמה ועוד ועוד מלאכים עד אין מספר. כל מלאך הוא כביכול ישות נבראת שדרכו עובר השפע והוא המוציא לפועל את גזירת השם בכל דבר ועניין. יש מלאכים שנוצרו למשימה ספציפית ועם השלמת המטלה הם חדלים להתקיים. 

סוג אחר של מלאכים הוא אלו שנוצרו על ידי מעשי האדם. במילות חז"ל במסכת אבות (ד, יא): "כל המקיים מצווה בעולם הזה קונה לו סניגור לעולם הבא, וכל העובר עבירה בעולם הזה קונה לו קטיגור לעולם הבא". אלו מלאכים - ישות רוחנית שנבראת מכל מעשה טוב או רע ששליחותו היא ללמד סנוגריה על האדם אם מדובר במעשה טוב ואם מדובר חלילה להיפך הוא מלמד קטגוריה על האדם וגם אחראי על מתן העונש בפועל או מלווה את האדם בעולם הבא לגן עדן לתת לו את שכרו ממה שהכין מלך מלכי המלכים לכל עושה רצונו.

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות