מגזין תהילים

מצמרר: כמה יתרמו לעילוי נשמתכם לאחר מותכם?

אכן, שאלה מצמררת, אבל נראה שלפעמים התשובה נמצאת בכמות הכסף אותו אנו מוכנים לתרום בחיינו. הסיפור הבא ממחיש זאת


02/05/22 | א' אייר התשפ"ב
צדקה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

לפני שנים מספר ראש ישיבה חשובה ונחשבת יצא למסע גיוס כספים לתרומה עבור ישיבתו. הוא טס לחו"ל ועבר בין תורמים וגבירים שונים על מנת לגייס לישיבה את הסכום הנכסף.

ויהי היום והוא הגיע לגביר שהיה ידוע מאד בעשירותו. ברצותו להיכנס ללב הגביר, סיפר לו באריכות על הישיבה ופועליה, וכן – על התלמידים ומעשיהם.

 

בתום דבריו, הוציא הגביר מכיסו 25 דולרים ונתנם לרב. הרב היה מופתע על הסכום הזעום שלא ציפה לו, אך הודה לגביר ויצא מביתו כשהוא מחליט בליבו לא לחזור עוד לגייס תרומות אצלו.

שנים עברו מאותו הגיוס, והנה, צעד הרב ברחובות אותה העיר ומי אם לא אותו גביר פוסע למולו. הגביר נעצר מולו, מרוגש עד מאד, והחל לספר לו סיפור מופלא זה:

 

"ה' לימד אותי לקח", כך פתח הגביר את דבריו אל מול הרב המופתע. "לאחר שהיית אצלי באותו יום ואני תרמתי לך רק 25 דולרים שכחתי לגמרי מכל העניין.

"כמה ימים לאחר מכן, נאלצתי להגיע למקום מסויים, אך לא היתה ברשותי המכונית שלי. הזמנתי מונית ורק כשהיא החלה לנסוע הבנתי שהנהג שמסיע אותי שיכור כלוט. הוא נסע באופן מאד לא בטיחותי והיו מספר רב של פעמים בהן כמעט עשה תאונה. ראיתי כבר שזה עומד להיות יומי האחרון, ובשלב מסויים ביקשתי ממנו שיוריד אותי, אך הוא לא הסכים.

 

"בסופו של דבר, עם המשך הנסיעה נתקענו בקיר והמכונית התהפכה לחלוטין והחלה להישרף", אמר אותו גביר בקול רועד. "הנהג נהרג במקום ואותי פינו לבית חולים, אבל הייתי מחוסר הכרה. רוב גופי נשרף מאותה תאונה ובבית החולים לא הצליחו לזהות אותי.

המשטרה הגיעה למסקנה מוטעית שאני נהרגתי באותה תאונה ושחטפו את גופתי כדי לבקש עליה כופר גבוה בשל היותי אדם עשיר. ילדיי קיבלו את הבשורה הקשה.

 

"לאחר חצי שנה בה הייתי מחוסר הכרה התעוררתי ורק אז התגלתה גודל הטעות. הרופאים לא האמינו בתחילה שאני הוא אותו גביר שלכאורה מת ונחטף... בסופו של דבר, הועברה גם הידיעה על "חזרתי לחיים" לילדיי, שלא האמינו. לקח להם זמן רב להבין שאני באמת אני ושנותרתי בחיים.

ילדיי סיפרו לי שזמן קצר לאחר מותי הם מכרו את כל נכסיי וחפציי. הכסף היה אצלם, כך שהם קנו לי מקום מגורים חדש וכך יכולתי להמשיך בחיי".

 

רב הישיבה היה מסוקרן לדעת איך הדברים קשורים באותו היום בו הגיע לתרום ממנו כסף עבור ישיבתו. הגביר המשיך בסיפורו:

 

"בפעם הראשונה שבה הגעתי לבית הכנסת לאחר שחזרתי לחיים, שמתי לב בדבר שלא יכולתי להאמין לו. נחשפתי לקבלה של וועד בית הכנסת שבו נראה כי ילדיי תרמו סכום כסף לבית הכנסת לאחר "פטירתי" לעילוי נשמתי...".

הגביר נעצר לרגע משטף דיבורו ולקח נשימה עמוקה. בקול חלוש אמר: "הם תרמו לעילוי נשמתי רק 25 דולרים. 25 דולרים! הם עשירים כל כך ואף ממון שבעולם לא חסר להם ולזכר אביהם תרמו רק 25 דולרים!".

 

הגביר התנשם שוב.

"מעבר לכך שהייתי מאד מזועזע שזה הסכום שהם תרמו, נזכרתי בבהירות באותו היום שבו תרמתי לישיבתך 25 דולרים, והבנתי שזו הלקח שלי. אפילו ילדיי לא ידאגו לי. אני זה שצריך לדאוג לעצמו ולעולם הבא שלו".

"מאז", סיים הגביר את סיפורו המרגש, "אני תורם סכומים רבים לישיבות, מוסדות קודש ולמטרות צדקה", ובאומרו משפט זה הגיש לרב צ'ק עם סכום עצום של כסף עבור ישיבתו.

 

הרב אפרים שרבני על מצוות הצדקה, צפו:

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות