מגזין תהילים

שילם מיליונים בכדי להיות כוהן ואז התברר לו ש...

כדי להיות כוהן צריך להיות משושלת הכהונה. שום הון שבעולם לא יעזור לאדם להיות כוהן. כשם שכהונה מגיעה בשושלת, כך יהדות מגיעה בשושלת, אך לא בירושה – את זה יקבעו מעשיך


03/03/19 | כ"ו אדר א' התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אדם אחד הגיע אל רב קהילה וביקש: "ברצוני להיות כוהן". ניסה הרב להסביר לו, אך בטרם הספיק להוציא מילה, הונחה על שולחנו חבילת שטרות מכובדת. הרב לא הראה שביעות רצון והאיש המשיך למלא את השולחן בשטרות. הסביר לו הרב שלקנות כהונה זהו דבר בלתי אפשרי, אך הלה התעקש והעלה את הסכום ואף שילשו. הרב עמד בסירובו.

 

בחרון אף עזב האיש את ביתו של הרב ושם פעמיו אל הקהילה הרפורמית. לאחר משא ומתן מייגע גם שם לא הסכימו להפוך את האיש לכוהן. בצר לו פנה אל האחראי מטעם הקהילה הקונסרבטיבית. כשהבינו בקהילה את היכולת של האיש לשלם הוא התקבל בחמימות גדולה. האיש שחשקה נפשו להיות כוהן, שמח וכתב המחאה לפקודת הקהילה בסכום של מיליונים. לאחר שבוע ערכו את טקס הכהונה ברוב פאר והדר, האיש הוכתר לכוהן באופן רשמי ואף קיבל תעודה המעידה על כך.

 

לאחר הטקס פנה האיש ללכת לדרכו כשהוא שמח וטוב לב. ניגש אליו ראש הקהילה ושאל: "סלח לי שאני מתערב, אבל מסקרן אותי לדעת מה נחוץ לך כל כך להיות כוהן? ועוד שילמת עבור זה סכום לא מבוטל".

 

השיב הכוהן ה"טרי" בפשטות: "מה הפירוש למה? אבא שלי היה כוהן, גם סבא שלי היה כוהן... למה שאני לא אהיה גם כוהן..."

 

כדי להיות כוהן צריך להיות משושלת הכהונה, שום הון שבעולם, קשרים ותפילות לא יעזרו לאדם להיות כוהן. אולם להיות יהודי, לא מספיק שאמך יהודייה, שעשית ברית או טבלת מקווה. יהודי אתה תיקרא, אתה תהיה, אומנם בפועל, במעשיך כנראה שלא. כשם שכהונה מגיעה בשושלת, כך יהדות מגיעה בשושלת, אבל לא בירושה, אם לא תראה שאתה יהודי, אם לא תעביר את מסורת אבותיך אליך ולאחרים, ייתכן שאתה זה שדווקא תתקע ותקרע את השושלת.

 

על זה שאל אחד הרבנים החשובים: "מדוע בברכות השחר מברכים 'שלא עשני גוי' ולא 'שעשני יהודי'?" והוא השיב: "בכדי להיות יהודי צריך לעבוד קשה, אולי זהותך היא יהודי, אך כדי להיות יהודי צריך לפעול ולהיות יהודי".

 

כולנו זכינו להיות בני ישראל, בניו של יעקב, הזהות שלנו היא מוכרת, היא ייחודית, היא נבחרת. אך כדי שלא רק ניקרא יהודים, נשתדל גם לחיות כיהודים, נעצים את הזהות שלנו באמצעות מצוות הבורא, חסד ודרך הארץ, נמשיך את השושלת הארוכה ונוכל גם לברך: "ברוך שעשני יהודי".

 

מתוך הספר "החיזוק היומי". לרכישת הספר השני של "החיזוק היומי" יש ליצור קשר בטלפון 0525581133

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות