מגזין תהילים

מדהים: הרוויח 600 אלף שקל בזכות הוויתור

סיפור אמיתי ומרגש מאת הרב פנחס זרביב שליט''א, כל מעלת הויתור ועד כמה מויתור לא מפסידים אף פעם גם אם נראה לנו אחרת


16/11/20 | כ"ט חשון התשפ"א
מרפסת

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

סיפר הרב פנחס זרביב שליט''א:

מעשה שהיה ביהודי שהיה גר ברחוב קהילות יעקב בבני ברק בדירת שלוש וחצי חדרים, עם משפחה ברוכה, והצפיפות היתה מרובה. אותו יהודי רצה להוציא מרפסת כדי שיהיה לילדיו מקום לשחק, והלך להחתים את כל השכנים על אישור שהם מסכימים לו להוציא מרפסת. כל השכנים בבניין חתמו חוץ מאחד שאמר שהוא מסכים שיבנה מרפסת רק שלא צריך לחתום היות ו'פה שלו כמו ברזל ולא צריך חתימה'. כמה שניסו לשכנע אותו לחתום כמו כולם הוא שב ואומר 'פה שלי כמו ברזל לא צריך חתימה'.

 

משראה אותו יהודי שכולם מסכימים ורק אחד מסרב לחתום אבל גם הוא מסכים, הלך וקנה ברזלים בחמשת אלפים ש"ח כדי שאחר כך יביא קבלן שיתקין לו מזה מרפסת. רק הברזלים הגיעו והוא הניח אותם בבניין למטה, השכן שלא הסכים לחתום ואמר שהוא מסכים ופה שלו כמו ברזל ולא צריך חתימה, הזמין פקח של עירייה שיש פה שכן שרוצה לבנות ושמיד יעצרו אותו לפני שיבנה. אותו יהודי פנה אליו ואמר לו, למה אתה מזמין פקח, הרי אתה בעצמך הרשית לי (הוא עצמו הרחיב ובנה מרפסת בלי אישור ואפילו לא נטל רשות מהשכנים...). אם לא היית מרשה לא הייתי קונה ברזלים גרמת לי נזק של 5000.₪ אותו אחד 'נזכר' שזה יחסום לו את האוויר, ואמר שהוא חולה ריאות.

 

אותו יהודי תמה עליו, למה את כל זה לא אמרת עד עכשיו, לא הייתי מזמין ברזלים ולא הייתי מפסיד 5000 ש"ח? בסופו של דבר, היהודי החליט שהוא מתגבר ולא מתעקש לבנות שם, והיות ובלי מרפסת קשה להם לגור שמה, הם פשוט יעברו דירה, ומוויתור לא מפסידים.

 

הלך וקנה דירה במקום אחר. המחיר היה אז לפי דולרים, לפני שהתהפך המחיר מדולרים לשקלים, הדירה עלתה מיליון מאה ₪. דירת גג שתי קומות חמישה חדרים + חצר גדולה בגג. היהודי עוד לא מכר את הדירה שלו הישנה, כי היה לו קשה למכור אותה בגלל בעיות רישום. בינתיים היהודי מחזק את עצמו שמוויתור לא מפסידים והוא רק ירוויח מזה, אבל בינתיים העסק הסתבך עם מס רכישה, שהרי החוק ידוע שמי שיש לו דירה וקונה דירה נוספת צריך לשלם מס רכישה, אלא אם כן הוא מוכר דירה אחת תוך שנה.  והוא שילם 42 אלף שקל למס רכישה. והיהודי ממשיך ומחזק את עצמו שמוויתור לא מפסידים למרות שנראה שהוא הפסיד.

 

וככה לא יום ולא יומיים. אלה במשך תקופה ארוכה הוא מחזק את עצמו. באותו זמן החליטו להפוך את מחירי הדירות מדולרים לשקלים, ואז המחירים של הדירות עלו ב%55. את דירתו הישנה הוא הצליח לבסוף למכור, ויצא שהרוויח כ-600 אלף שקל. שהרי הוא קנה דירה לפי דולרים ומיד אחר כך השוק התחלף. ובפועל הוא שילם בשקלים.

 

ובזה לא הסתים הסיפור. היות ונשאר לאותו יהודי הרבה כסף, הוא הלך וקנה דירה במקום אחר "על הנייר". ולאחר כ-55 שנה הוא עבר לבניין חדש וגר שם, ואת הדירה הישנה הוא פיצל לשלוש יח"ד שהוא משכיר אותם בכ-5000 ,₪ וכל זה בזכות הוויתור! כמו שתמיד חרט על דגלו, שמויתור – לא מפסידים.

(מתוך גיליון 'אספקלריא')

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות